loading...
گروه مشاوره تحصیلی هیوا
گروه مشاوران هیوا بازدید : 105 سه شنبه 26 تیر 1397 نظرات (0)

 

سازمان سنجش آموزش کشور در ابتدا با هدف تعیین نحوه گزینش دانشجویان برای ورود به دانشگاه‌ ها تاسیس و بعد از آن با هدف گزینش دانشجو برای آزمون های مختلف کنکور سراسری ، کارشناسی ارشد ، کاردانی به کارشناسی ، کاردانی فنی و حرفه‌ ای ، جامع علمی کاربردی ، دکتری تخصصی ، پیام نور ، آزمون های بین الملل ، استعداد درخشان ، آزمون tolimo  و سایر آزمون های استخدامی کشور به کار خود ادامه داد . متقاضیان با توجه به نوع نیاز خود وارد این سایت می شوند و در صورتی که نتواند پاسخ سوال مورد نظر خود را بیابد ، می تواند با ثبت سوال به صورت درخواست در قسمت سیستم پاسخگویی ، منتظر پاسخ کارشناسان این سازمان باشند . در این مقاله نحوه عضویت و ثبت درخواست از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور را برای علاقه مندان شرح می دهیم .




نحوه عضویت در سایت سازمان سنجش

هر داوطلب ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی باید قبل از ثبت کردن درخواست خود ، در سایت سنجش عضو باشد . اگر قصد ثبت درخواست در سامانه پاسخگویی سازمان سنجش را دارید باید بعد از ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org از منوی سمت چپ قسمت ((ورود به سیستم پاسخگویی )) را انتخاب کنید . ( قسمت مقابل فلش قرمز رنگ ) .

 

 

بعد از ورود به صفحه بعدی ، روی دکمه (( عضویت در سایت )) کلیک نمایید . ( عبارت مقابل فلش زرد رنگ )

 

 

سپس به صفحه (( عضویت در سایت )) هدایت می شوید .

 

 

در این صفحه ورود تمامی اطلاعات الزامی می باشد و نکته بسیار مهم این است که باید در قسمت پست الکترونیکی ، ایمیلی را وارد کنید که به آن دسترسی دارید چون برای دریافت نام کاربری و رمز عبور الزامیست . بعد از ثبت اطلاعات و انتخاب گزینه (( تائید )) ، به ایمیلی که در حین ثبت نام وارد کردید ، پیامی حاوی نام کاربری و رمز عبور ارسال می شود که با داشتن آن می توانید وارد سایت سنجش شده و درخواست خود را ثبت کنید .

 


 

 


نحوه ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش

بعد از عضویت باید مجددا از منوی سمت چپ به قسمت (( ورود به سیستم پاسخگویی )) بروید . ( قسمت مقابل فلش قرمز رنگ )

 

 

بعد از ورود به قسمت سیستم پاسخگویی به صفحه زیر هدایت می شوید .

 

 

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، می توانید در بین سوالات متداولی که در سایت موجود است به دنبال پاسخ سوال خود بگردید . ابتدا باید نوع آزمون را انتخاب نمایید . ( فلش قرمز رنگ ) و در بین سوالات ظاهر شده در صفحه ( فلش آبی رنگ ) ، به دنبال جواب سوال خود بگردید . در صورتی که جواب سوال خود را نیافتید ، با انتخاب گزینه (( ورود به سیستم )) ( فلش صورتی رنگ ) وارد پنل کاربری خود در سایت سازمان سنجش شوید تا سوال خود را از کارشناسان بپرسید . باید از ایمیل خود نام کاربری و رمز عبوری که توسط سازمان سنجش برای شما ارسال شده ، در این قسمت وارد کنید . ( همانند تصویر زیر )

 

 

در تصویر زیر پنل کاربری را مشاهده می کنید که باید نوع آزمونی که در ارتباط با آن سوال دارید را انتخاب کنید ( فلش قهوه ای رنگ ) و دکمه جستجو را بزنید .

 

 

حال به صفحه زیر هدایت می شوید . در این صفحه انواع درخواست هایی که ممکن است برای این آزمون مدنظر باشد و برای داوطلبان مورد سوال قرار بگیرد ، به صورت پیش فرض در نظر گرفته شده است . برای مثال در تصویر زیر آزمون کنکور سراسری در سال 97 را مشاهده می کنید . همانطور که مشخص است ، عنوان درخواستی به اسم (( دریافت شماره پرونده یا داوطلبی )) فعال است . شماره پرونده و شماره داوطلبی به متقاضیان آزمون های مختلف سازمان سنجش در حین ثبت نام تعلق می گیرد و داشتن آن ها در مراحل مختلف هر آزمون مانند دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ، مشاهده نتایج اولیه ، مشاهده نتایج نهایی ، وارد کردن لینک سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی برای کنکور سراسری و ... الزامی است .  بنابر این در بازه های زمانی ذکر شده برای هر مرحله ، این لینک فعال خواهد شد . اگر شما قصد دریافت (( دریافت شماره پرونده یا داوطلبی )) را دارید تنها با انتخاب عنوان ذکر شده ، می توانید شماره پرونده و یا شماره داوطلبی خود را ببینید ( فلش قرمز رنگ ) . اما اگر سوال یا درخواست شما در بین عناوین مختلف نبود ، باید روی عنوان (( عمومی )) کلیک کنید و سوال یا درخواست خود را از کارشناسان سازمان سنجش بپرسید . ( فلش بنفش رنگ )

 

 

اگر گزینه درخواست عمومی را انتخاب کنید ، وارد صفحه ارسال درخواست خواهید شد . ( همانند تصویر زیر ) .

 

 

بعد از تکمیل فرم اطلاعات بالا و انتخاب دکمه (( تائید )) ، پرسش شما در سایت سازمان سنجش ثبت شده و در اسرع وقت توسط کارشناسان بررسی خواهد شد .

عنوان درخواست هایی که ثبت می کنید به سه رنگ مختلف آبی ، زرد و سبز در سامانه هستند . رنگ آبی به معنای (( در صـف بررسی )) ، رنگ زرد به معنای (( بررسی توسط کارشناسان )) و رنگ سبز به معنی (( پاسخ داده شده )) می باشد . وقتی رنگ درخواست شما آبی شد یعنی هنوز درخواست و سوال شما توسط کارشناسان مشاهده نشده است ، وقتی رنگ درخواست شما زرد شد یعنی درخواست شما توسط کارشناسان مشاهده شده ولی هنوز به آن پاسخی نداده اند و در نهایت رنگ سبز به معنی این است که به سوال و یا درخواست شما پاسخ داده شده و می توانید با کلیک بر روی عنوان درخواست خود ، جواب درخواست خود را مشاهده کنید .

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هر گونه سوال یا درخواست شما متقاضیان را در سامانه پاسخگویی سازمان سنجش ثبت کنند .


 




منبع : نحوه ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2941
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 113
  • بازدید امروز : 198
  • باردید دیروز : 591
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 198
  • بازدید ماه : 7,513
  • بازدید سال : 85,949
  • بازدید کلی : 697,476